डोनाल्ड ट्रंप: रिवीजन सभ के बीचा में अंतर

Content deleted Content added
- {{काम जारी}}
छो अंक बदलाव/चर्चा-वि:चौपाल (oldid=442074) using AWB
लाइन 21:
|signature_alt = ऑटोग्राफ में दिहल दस्खत
}}
'''डोनाल्ड ट्रंप''' (जनम १४14 जून १९४६1946) [[यूनाइटेड स्टेट्स ऑफ अमेरिका]] के निर्वाचित राष्ट्रपति हवें। ट्रंप, पिछला राष्ट्रपति [[बराक ओबामा]] के जगह लिहलें आ अमेरिका के ४५वाँ45वाँ राष्ट्रपति बनलें।<ref>http://www.bbc.com/hindi/international-37919594</ref> वर्तमान में डोनाल्ड ट्रंप ''दि ट्रंप ऑर्गेनाइजेशन'' के अध्यक्ष आ चेयरमैन बाड़ें।
 
ट्रम्प के जनम न्यूयार्क शहर में भइल आ ऊ अर्थशास्त्र में डिग्री लिहले हवें। २०१६2016 में फ़ोर्ब्स सूची में ट्रंप के दुनिया के सभसे धनी लोग में ३२४वाँ324वाँ आ अमेरिका में १५६वाँ156वाँ अस्थान बाटे।
 
ट्रंप जून २०१५2015 में रिपब्लिकन पार्टी के उमीदवार के रूप में अमेरिका के राष्ट्रपति के चुनाव लड़े के घोषणा कइलेन। चुनाव प्रचार के दौरान इनके कई ठे बयान आ ट्विटर पर कइल ट्वीट सब पर बिबाद भइल।
 
ट्रम्प एह चुनाव में अपने मुकाबिला में लड़ रहल डेमोक्रेटिक कैंडिडेट हिलेरी क्लिंटन के हरा दिहलें आ अब अमेरिका के पैंतालिसवाँ राष्ट्रपति बनलें। ऊ रूजवेल्ट के बाद दुसरा अइसन राष्ट्रपति बाड़ें जे न्यूयॉर्क में पैदा भइल होखे।
 
==सुरुआती जीवन==
[[File:Donald Trump NYMA.jpg|upright|thumb|150px|left|alt=A black-and-white photograph of Donald Trump as a teenager, smiling and wearing a dark uniform with various badges and a light-colored stripe crossing his right shoulder. This image was taken while Trump was in the New York Military Academy in 1964.|''न्यूयॉर्क मिलिटरी ऐकेडमी'' में १८18 बरिस के उमिर में ट्रंप, ३०30 जून, १९६४1964]]
ट्रंप के जनम १४14 जून १९४६1946 के, न्यूयॉर्क शहर के [[क्वींस, न्यूयॉर्क|क्वींस]] नाँव के इलाका में भइल। ट्रंप अपने माई-बाबूजी के पाँच गो संतानन में दुसरा हवें आ उनके भाई बहिन में अब तीन लोग जियत बाटे: मेरियान, एलिजाबेथ आ रॉबर्ट। ट्रम्प के बड़ भाई फ्रेड जूनियर शराब पिए के लत के कारण १९८१1981 में मरलें आ ट्रंप के मोताबिक ई घटना उनके शराब आ सिगरेट छोड़े के वजह बनल।
 
ट्रंप अपना पिता के साइड से जर्मन मूल के आ महतारी के साइड से स्कॉटिश मूल के बाड़ें। इनके महतारी-बाबू दुनों लोग के जनम यूरोप में भइल आ ऊ लोग न्यूयॉर्क में १९३६1936 में बियाह कइल। इनके एगो चाचा जॉन जी ट्रंप मैसच्यूसेट्स इंस्टीट्यूट ऑफ टेक्नॉलाजी में प्रोफ़ेसर रहलें।
 
इनके परिवार के एक ठो दुमंजिला मकान न्यूयॉर्क के क्वींस एरिया में जमैका एस्टेट में रहल जहाँ ट्रंप के बचपन बीतल आ ऊ कीव-फॉरेस्ट स्कूल में आपन सुरुआती पढ़ाई कइलेन। १३13 बरिस के उमिर में ट्रंप घर छोड़ दिहलें आ [[न्यूयॉर्क मिलिटरी ऐकेडमी]] में दाखिल भइलेन जहाँ से ऊ आठवीं कक्षा आ हाई स्कूल पूरा कइलें। एकरा बाद ट्रंप [[फोर्डहम यूनिवर्सिटी]] में दू साल पढ़लें आ ओकरे बाद [[यूनिवर्सिटी ऑफ पेंसिलवेनिया]] के [[व्हार्टन स्कूल ऑफ फाइनेंस एंड कॉमर्स]] में दाखिला लिहलें। मई १९६८1968 में ट्रंप [[अर्थशास्त्र]] में बैचलर ऑफ साइंस के डिग्री लिहलें।
 
==बिजनेस कैरियर==
===रियल एस्टेट===
डोनाल्ड ट्रंप के बिजनेस कैरियर [[रियल एस्टेट]] (अचल संपत्ति) के धंधा से सुरू भइल। उनके पिताजी एही धंधा में रहलें आ ट्रंप के भी अपना ग्रेजुएशन के पढ़ाई पूरा करे से पहिलहीं अपने बाबूजी के काम में मदद करे के मोका मिलल। ओकरे बाद ट्रंप के पहिला प्रोजेक्ट उनके ग्रेजुएशन के पढ़ाई के दौरान मिलल जब उनके [[सिनसिनाती]] में स्विफ्टन विलेज अपार्टमेंट्स के पुनर्जीवित करे के काम मिलल। दि ट्रंप ऑर्गेनाइजेशन द्वारा १९७२1972 मे स्विफ्टन विलेज के $६७67.5 लाख में बेचल गइल।
 
ट्रंप एह कंपनी के १९७१1971 में अध्यक्ष बनल रहलें, आ एकरे बाद उनके पहिला काम एह कंपनी के नाँव बदल के ''[[दि ट्रंप ऑर्गेनाइजेशन]]'' कइल रहल। १९७३1973 में ट्रंप आ उनके पिता पर जस्टिस डिपार्टमेंट द्वारा ई आरोप भी लगावल गइल कि ऊ लोग रंगभेद करत बाटे।
 
ट्रम्प के पहिला बड़ा मोका [[मैनहट्टन]] में ग्रैंड हाईट होटल के डेवलपमेंट रहल, १९८७1987 में।
 
१९८३1983 में ट्रंप टावर के निर्माण पूरा भइल। ई एक ठो ५८58 मंजिला गगनचुंबी इमारत बाटे जे मिडटाउन मैनहट्टन में बा। एह प्रोजेक्ट खातिर जमीन इत्यादि खातिर नेगोशियेशन में ट्रंप के सफलता के तारीफ़ भइल। १९८४1984 में, अटलांटिक सिटी में हाराह'स एट ट्रंप प्लाजा खुलल। १९८८1988 में ट्रंप द्वारा मैनहट्टन के प्लाजा होटल के अधिग्रहण क के एकर पुनरुद्धार कइल गइल आ अब ई ट्रंप ताजमहल के नाँव से जानल जाला। बिल्डिंग इत्यादि के अलावा ट्रंप गोल्फ कोर्स के निर्माण भी कइलेन।
<center><gallery>
File:Panama 08 2013 Trump Ocean Tower 7085.JPG|ट्रंप टावर
लाइन 54:
 
===अन्य===
१९८३1983 में ट्रम्प के टीम ''न्यू जर्सी जेनरल्स'' के यूनाइटेड स्टेट्स फुटबाल लीग के चार्टर्ड सदस्यता मिलल। ट्रंप एह सदस्यता के बाद लीग के ज्यादातर टीम सभ के ई बिस्वास दियावे मे कामयाब भइलें कि एकर मैच बसंत आ गर्मी के समय आयोजित करे के बजाय पतझड़ के मौसम में करावल जाय, जब नेशनल फुटबाल लीग के मैच होलें, आ एकरा से इनहन के बिलय करे में मदद मिली। १९८५1985 के सीजन के बाद न्यू जर्सी जनरल्स के हाउस्टन गैम्ब्लर्स के साथ बिलय हो गइल। हालाँकि यूनाइटेड स्टेट्स फुटबाल लीग के फ्रेंचाइजी सभ के संख्या अब 7 गो रहि गइल रहे आ एकरा के आपन काम समेटे के पड़ल।
 
फुटबाल के आलावा ट्रंप कुछ अन्य खेल सभ में भी सक्रियता देखवलें। बॉक्सिंग के कुछ मैच आयोजित करववलें। आ एक ठो साइकिल रेस प्रतियोगिता भी सुरू कइलेन जेवन कुछ सीजन ले चलल।
लाइन 60:
एकरे अलावा ट्रंप सौन्दर्य प्रतियोगिता सभ से जुड़ल रहलें। एह में भी कई तरह के बिबाद के सामना करे के पड़ल।
 
डोनाल्ड ट्रंप, एक ठो फॉर-प्रॉफिट यूनिवर्सिटी भी खोललें। ट्रम्प यूनिवर्सिटी सन २००५2005 से २०१०2010 ले चलल आ कई ठे कानूनी बिबाद के कारण बंद हो गइल।
 
{{clear}}
लाइन 75:
{{s-ppo}}
{{s-bef|before=[[मिट रोमनी]]}}
{{s-ttl|title=अमेरिका के राष्ट्रपति पद खातिर [[रिपब्लिकन पार्टी (यूएस)|रिपब्लिकन]] उमीदवार|years=[[यूनाइटेड स्टेट्स के राष्ट्रपति चुनाव, २०१६2016|२०१६2016]]}}
{{s-inc|recent}}
|-
{{s-off}}
{{s-bef|before=[[बराक ओबामा]]}}
{{s-ttl|title=[[यूनाइटेड स्टेट्स के राष्ट्रपति]]<br>{{small|चुनल गइल}}|years=२०१७2017 में कार्यभार लिहें}}
{{s-inc}}
{{s-end}}
लाइन 90:
[[श्रेणी:यूनाइटेड स्टेट्स ऑफ अमेरिका| राष्ट्रपति]]
[[श्रेणी:अमेरिका के लोग]]
[[श्रेणी:१९४६1946 में जनम]]
[[श्रेणी:जियत लोग]]
[[श्रेणी:अमेरिका के राष्ट्रपति]]