"अखबार" की अवतरण में अंतर

2 बाइट्स जोड़ल गइल ,  3 years ago
छो
→‎top: clean up, replaced: May 2 → मई 2 using AWB
छो (→‎top: अंक बदलाव/चर्चा-वि:चौपाल (oldid=442074) using AWB)
छो (→‎top: clean up, replaced: May 2 → मई 2 using AWB)
आमतौर पर अखबार में राष्ट्रीय, अंतर्राष्ट्रीय आ लोकल स्तर के खबर; राजनीतिक बिस्लेषण, [[खेल]] जगत के खबर आ [[सिनेमा]] आ [[साहित्य]] से जुड़ल नया जानकारी छपे ला। लगभग सगरी प्रतिष्टित अखबारन में एक ठो पन्ना संपादकीय के भी होला आ आम-राय छापे के पन्ना भी होला जेकरा ऑप-ऍड पन्ना कहल जाला। दैनिक, यानि की रोज छपे वाला अखबार में साप्ताहिक रूप से अलग-अलग बिसय पर कुछ पन्ना के सप्लीमेंट भी छपे ला।
 
अखबार, [[पत्रकारिता]] के माध्यम के रूप में [[मीडिया]] के एक ठो प्रमुख अंग होला। ज्यादातर अखबार आजकाल बिजनेस बाड़ें जिनहन के आय के स्रोत बिक्री आ बिज्ञापन से बाटे। कुछ समाचार पत्र सरकारी फंडिंग वाला भी होलें (आंशिक भा पूरा तौर पर) जिनहन के जिंदा रहे खातिर कम मुश्किल हालत के सामना करे के पड़े ला। अखबार के चालू रहे आ लाभ में रहे खातिर कइल जाये वाला प्रयास के कारन अखबार के [[संपादकीय आजादी]] हमेशा केहू-न-केहू के इंटरेस्ट के बिसय रहे ला आ एही से ओह पर सवालिया निशान भी लगे ला।
 
अखबार अपना खबर खातिर खुद भी [[पत्रकार]] नियुक्त करे लें आ दूसरा [[समाचार एजेंसी]] सभ से भी खबर आ फोटो खरीदे लें।
 
साल 2005 के आसपास, पुरा दुनिया में रोज 6,580 अखबार छपें आ इनहन के 3950 लाख कॉपी बिके।<ref>{{cite web|url=http://www.nieworld.com/cc/NewspaperADailyMiracle.pdf|title='&#39;A Daily Miracle: A student guide to journalism and the newspaper business'&#39; (2007)|format=PDF|date=|accessdate=21 Mayमई 2012}}</ref> बाद के समय में ऑनलाइन मीडिया के आगमन के बाद अखबारन के छपल संस्करण के बिक्री में गिरावट देखल गइल बाटे।
 
==इहो देखल जाय==
34,146

संपादन सभ