इकोलॉजी: रिवीजन सभ के बीचा में अंतर

Content deleted Content added
→‎इहो देखल जाय: इस्पेलिंग सुधार
सुधार
लाइन 8:
</div>
</div>
'''पारिस्थितिकीइकोलाजी''' चाहेया '''इकोलाजीपारिस्थितिकी''' में जीवधारी सभ आ उनहन के अपने [[पर्यावरण]] की साथे क्रिया-प्रतिक्रिया क अध्ययन आ [[बिज्ञान|बैज्ञानिक]] बिस्लेषण कइल जाला। ए बिज्ञान के पर्यावरणीय जीव बिग्यान भी कहल जाला। मुख्य रूप से इ बिग्यान कौनो आस्थान की पर्यावरण के एगो सिस्टम मान के ओकर अध्ययन करे ला।
 
सिस्टम चाहे तंत्र क मतलब होला अइसन इकाई जेवना क कुल पार्ट चाहे अंग एक दुसरा से जुडल होखे आ आपस में क्रिया-प्रतिक्रिया करत होखे आ एही वजह से ऊ सिस्टम कई टुकड़न से मिल के बनला की बावजूद एगो सिंगल इकाई की रूप में ब्यवहार करत होखे।
 
ए नजरिया से देखल जाय त हमनी की [[पृथ्वी]] क पर्यावरणो एगो बहुत बड़हन सिस्टम (तंत्र) की रूप में काम करेला। पर्यावरण क रचना कई चीज से मिल के भइल बा जिनहाँ के एकर अंग( (पार्ट) कहल जा सकेला आ तबो पर ई अलग अलग अंग अकुनो न कौनो क्रिया प्रक्रिया द्वारा एक दुसरा से जुड़ के पुरा पर्यावरण के एगो सिंगल ज़िंदा इकाई की रूप में काम करे लायक बनावेला। एही से पर्यावरण के एगो [[इकोसिस्टम|पारिस्थितिक तंत्र]] कहल जाला।
 
पारिस्थितिक तंत्र की रूप में पर्यावरण के मान लिहला पर एकरी अध्ययन में कई तरह क सुबिधा हो जाला। सबसे बड़ बात ई कि तब ई मान लिहल जाला की पर्यावरण की कौनो छोट से छोट अंग में कौनो बदलाव होई त ओकर परभाव पूरा पर्यावरण पर पड़ी। ए तरह से पर्यावरण में होखे वाला बदलाव क अध्ययन करे में बहुत सुबिधा हो जाला।
लाइन 33:
*[http://www.maweb.org/en/index.aspx UN Millennium Ecosystem Assessment]
*[http://scienceaid.co.uk/biology/ecology/index.html Science Aid: Ecology] U.K. High School (GCSE, Alevel) Ecology
 
 
[[श्रेणी:पर्यावरण]]