"सिक्किम" की अवतरण में अंतर

छो
सुधार कइल गइल
(सफाई कइल गइल)
छो (सुधार कइल गइल)
अंगूठे के आकार जैसन ई राज्य के पच्छिम में [[नेपाल]] देस परेला, उत्तर आ पूरुब में [[चीन]] देस के तिब्बत स्वायत्त क्षेत्र आ ई दक्खिन-पूर्व में भूटान से जुरल बा। भारत के [[पश्चिम बंगाल]] राज्य हेकरे दक्खिन में बा। सिक्किम मे अंगरेजी, नेपाली, लेप्चा, भूटिया, लिंबू औरि हिंदी जैसन भाषा के पर्योग होला परन्तु लिखे खातिर अंगरेजी औरि नेपालि ही उपयोग जादा होला। हिंदू धर्म आ बज्रयान बौद्ध धर्म सिक्किम के प्रमुख धर्म बा। लेकिन यहा औरि जाति के लोग भि रहेला जैसे कि मुस्लिम, हिन्दु, लेपचा, राइ, गुरुन्ग आदि।
 
कहल जाला कि बौद्ध संत गुरु रिम्पोचे 9 वीं सदी के सिक्किम के बौद्ध धर्म और राजशाही के पूर्वाभास युग शुरू करले. ओहि के अनुसार नामग्याल राजवंश 1642 में स्थापित करल गइल। अगले 150 वर्ष से ई राज्य नेपाली आक्रमणकारियों के खातिर लगातार छापा मारल गइल और प्रादेशिक नुकसान भैइल। अपने छोटे आकार के बावजूद भि सिक्किम भूगोलीय दृष्टि से काफ़ी विभिन्न बा। [[कंचनजंघा|कंचनजंगा]] जो कि दुनिया के तीसरा सबसे ऊंचा चोटी बा, सिक्किम के उत्तरी पश्चिमी भाग में नेपाल की सीमा पर परेला और ई पर्वत चोटी के प्रदेश के कई भागो से आसानी से ही देखाइ देला। सिक्किम के विशेषता जेमे एकर साफ सुथरा प्राकृतिक सुंदरता एवं राजनीतिक स्थिरता शामिल बा।
 
अपने छोटे आकार के बावजूद भि सिक्किम भूगोलीय दृष्टि से काफ़ी विभिन्न बा। [[कंचनजंघा|कंचनजंगा]] जो कि दुनिया के तीसरा सबसे ऊंचा चोटी बा, सिक्किम के उत्तरी पश्चिमी भाग में नेपाल की सीमा पर परेला और ई पर्वत चोटी के प्रदेश के कई भागो से आसानी से ही देखाइ देला। सिक्किम के विशेषता जेमे एकर साफ सुथरा प्राकृतिक सुंदरता एवं राजनीतिक स्थिरता शामिल बा।
 
==नाम के मूल==
70,064

संपादन सभ