विकिपीडिया:प्रबंधक अधिकार नियमावली

प्रबन्धक संपादन करीं

प्रबंधक जिन्हन लोगन के एड्मिन चाहे सिस्-ऑप (सिस्टम चलावे वाला) भी कहल जाला, विकिपीडिया पर अइसन सम्पादक सदस्य लोग हवे जिन्हन लोगन के विकिपीडिया सिस्टम क कुछ बहुत महत्व वाला आ बेइजाजत औज़ार चाहे बिसेस आदेश के इस्तेमाल कइले क अनुमति होला। उदाहरण खातिर प्रबंधक लोग कौनों पन्ना के मेटा सकत बाटे चाहे दोसरा केहू प्रयोगकर्ता के संपादन कइल से रोक सकत बा या फिर कौनों लेख क सुरक्षा स्तर बदल सकत बाटे। सामान्य सदस्यन से कुछ अधिक अधिकार इन्हन लोगन के एह खातिर दिहल गइल बाटे कि विकि प्रणाली के समस्त काम-काज सुबिधान से चलत रहे।

ओइसे त भोजपुरी विकि पर सदस्यन के संख्या बहुत कम बाटे जेवना कि कारण इहाँ प्रबंधक बने खातिर सीधे मेटा विकि पर निवेदन करे के परे ला बाकी एकरा खातिर चुनाव या सहमति लिहले क काम इहँवे होला।

प्रबंधक के ज़िम्मेवारी संपादन करीं

  1. उत्पात रोकल (एकरी अन्दर भोजपुरी विकिपीडिया पर उत्पाती लिगन आ उनहन लोगन के संपादन पर कंट्रोल राखल मुख्य काम बाटे)
  2. हटावे जोग पन्ना/चीज के हटावल चाहे उनके ठीक कइ के विकिपीडिया की इस्टेंडर के बनावल।
  3. महत्त्व वाला पन्ना के सुरक्षित या अर्ध-सुरक्षित कइल।
  4. इन्ण्टरफेस सुधार के लिये मीडिया विकि साँचा/टेम्पलेट ठीक कइल।
  5. दुरुपयोग छानल आ अउरी दूसर टूल्स आ गैजेट में विकि समाज की आवश्यकता अनुसार सुधार आ संशोधन कइल।

प्रबंधक पद खातिर जरूरी चीज संपादन करीं

ध्यान रहे कि प्रबन्धक कोई पद अथवा विशेष अधिकारी नहीं अपितु कुछ अधिकार हैं जो विकि समुदाय के सक्रिय सदस्यों द्वारा केवल कुछ विश्वसनीय अतिसक्रिय सदस्यों को दिये जाते हैं जिससे विकि प्रणाली के समस्त कार्य सुचारु रुप से चलते रहें। अतः केवल इन अधिकारों के प्रयोग के लिये ही अपना नामांकन कारण सहित दें या स्वीकार करें। इस अधिकार की प्राप्ति के लिये निम्न आवश्यकताए हैं -

  1. लगभग ८०% बहुमत में समर्थन (मत गणना करते समय नए, कठपुतली एवं अवरोधित सदस्यों के मतों को छोड़ा जा सकता है अर्थात कम महत्व दिया जा सकता है। अन्य विकियों जैसे मलयालम विकि आदि में तो किसी सदस्य को अपना मत देने के लिये न्यूनतम १०० सम्पादन करना आवश्यक है। अतः हिन्दी विकि में भी सम्पादनों का कुछ अनुभव रखने वाले सदस्यों का मत मान्य होगा। ऐसे सदस्य जिन्होने यहाँ सदस्य खाता तो खोल रखा है परन्तु उन्हें बहुत ही कम सम्पादनों का अनुभव है और केवल यहाँ किसी सदस्य के नामांकन पर यहाँ मत देने आते हैं, का मत मान्य नहीं होगा)।
  2. सामान्यतः नामांकित सदस्य एवं मतदाता विकि पर अति सक्रिय होना चाहिये अर्थात लम्बे समय तक असक्रिय न रहे।
  3. सदस्य को उत्पात हटाने (रोलबैक) हेतु एवं लेख गुणवत्ता जाँच (परीक्षक) का अनुभव भी होना चाहिये।
  4. सदस्य पर समुदाय का विश्वास होना चाहिये, सदस्य को नए सदस्यों की सहायता के लिये भी तत्पर रहना चाहिये।
  5. प्रबन्धकों द्वारा निरन्तर अपने अधिकार का दुरुपयोग करने पर समुदाय के समर्थन अथवा विकिनीतियों के आधार पर उन्हें हटाया जा सकता है। यह नियम विकि पर उपलब्ध प्रत्येक सदस्यता के लिए है।
  6. इसके अतिरिक्त आवधिक (२-३ महीने) रूप से भी कुछ विशेष कार्य करने के लिए लगभग ४-५ विशेष समर्थनों (प्रबन्धक, विशिष्ट सदस्य, परीक्षक) के आधार पर यह अधिकार किसी विशिष्ट सदस्य को दिया जा सकता है। इस प्रकार कोई सदस्य प्रबंधन अधिकार में अपनी कुशलता भी सिद्ध कर सकताहै
  7. इसके अलावा किसी तकनीकी जाँच अथवा कार्य हेतु बहुत ही कम समय(१ घंटा अथवा १ दिन) के लिये यह अधिकार किसी विश्वसनीय अनुभवी सदस्य को तात्कालिक रुप से दिया जा सकता है।

प्रबन्धक/प्रशासक पद से निवृति संपादन करीं

प्रबन्धक/प्रशासक पद से केहू सदस्य के हटावे के प्रावधान कुछ विकियन में बाटे आ कुछ में नइखे। जइसे साधारण अंग्रेजी विकि [1] पर प्रशासक प्रबन्धक लोग के हटा सकत बा। फ्राँसीसी विकिपीडिया में त ६ महीना से अधिक टाइम ले निष्क्रिय रहे वाला प्रबन्धक लोग लगातार हटावल जात रहेला जेवना से लम्बा समय की अनुपस्थिति की चलते हैकिंग द्वारा प्रबन्धक लोगन की खाता के दुरुपयोग न होखे।[2]

इहाँ अभिन ले स्थायी प्रबंधक के ब्यवस्था नइखे तब्बो

  1. लगातार छह महीना सक्रिय न रहले पर या छह महीना में 1000 से कम संपादन कइला पर प्रबंधक के हटावे के प्रस्ताव मेटा पर भेजल ज सकेला।
  2. प्रबन्धक के अपनी अधिकार के दुरूपयोग कइला पर हटावल जा सकेला।
  3. अगर प्रबन्धक खुद ई जिम्मेवारी छोड़ल चाहत होखे त ओके मुक्त कइल ज सकेला।
  • खुद छोड़े वाला या सक्रिय न रहले की कारन हट जाए वाला सदस्य के फिर सक्रिय होखले पर फिर से प्रबन्धक पद दिहल जा सकत बा:
  1. फिर से मतदान द्वारा समर्थन प्राप्त कइले पर, या फिर
  2. भोजपुरी विकि में ५००० से अधिक सम्पादन रखे वाला प्रबंधक के लगातार एक महीना (१ माह) फिर से सक्रिय रहले पर उनकी आवेदन पर बिना मतदान के सीधे फिर से प्रबन्धक बना दिहल जाय।

प्रबन्धक पद खातिर निवेदन क प्रक्रिया संपादन करीं

अभी एकरी खातिर इहाँ पहिले निवेदन कइ के ओह पर मतदान होला। कम से कम एक हफ्ता की बाद केहू के विरोध न रहले पर मेटा विकि पर आवेदन करे के परेला।

ध्यान दीं: प्रबन्धक पद खातिर जे सदस्य के नामित कइल जात बा ओ के ई प्रस्ताव मंजूर होखे के चाहीं। अगर रउवाँ अपनी खुद की अलावा केहू दूसरा के नामित करत बानी त ओ के एगो सनेस भेज के इहाँ एही पन्ना पर सहमति देवे के जरूर कहि दीं।

ध्यान दीं कि नया नामांकन क प्रस्ताव सबसे उपर लिखीं।

नामांकन का प्रारूप अइसन रही:


== सदस्य नाम ==
 {{sr-request
 |Status    = <!--don't change this line-->
 |user name =
}}
(अधिकार माँगे के कारण) ~~~~

=== मत ===
=== प्रश्न आ चर्चा ===
=== परिणाम ===

आवेदन परिणाम प्रक्रिया संपादन करीं

आवेदन क परिणाम मेटा विकि के स्टीवर्ड लोग घोषित करेला।

  1. सिम्पल विकि पर नियम
  2. फ्रांसीसी विकिपीडिया पर हटावे के नियम