Facebook icon.svg फेसबुकTwitter.svg ट्विट्टर

बढ़ियाँ लेख
बनारस के घाट

बनारस या वाराणसी भारत की उत्तर प्रदेश में गंगा नदी की तीरे बसल एगो विश्वप्रसिद्ध शहर अउरी हिन्दू धर्म क सबसे महत्वपूर्ण तीरथन में गिनल जाये वाला अस्थान हउवे।

सांस्कृतिक रूप ई बाबा बिसेसरनाथ के नगरी हवे आ एकरा बारे में पुराणन में कहल बा कि ई साक्षात् भगवान शंकर की त्रिशूल पर स्थित बा आ पूरा विश्व में प्रलय भइला पर भी ई नगरी अपनी अस्थान पर अडिग रहेले। शिव के अविमुक्तेश्वर रूप में अस्थान लिहला की कारण ए नगरी के अविमुक्तेश्वर क्षेत्र कहल जाला। बनारस के मोक्ष देवे वाला भी मानल जाला आ एकरा के महाश्मशान भी कहल जाला।

हिंदू धर्म के अलावा, बौद्ध धर्म आ जैन धर्म के माने वालन खातिर भी ए शहर के महत्व बा। इहाँ से करीब दस किलोमीटर दूर सारनाथ नाँव के अस्थान परेला जहाँ भगवान बुद्ध आपन पहिला उपदेश दिहले रहलन।

समाचार में
सफ़ेद कपड़ा आ सफ़ेद दाढ़ी में एगो ब्यक्ति सोझा देखत
  • बैटलग्राउंड्स मोबाइल इंडिया (BGMI) के क्राफ्टोन कंपनी द्वारा 2 जुलाई के भारत के प्रयोगकर्ता लोगन खातिर रिलीज कइल गइल; एकरा पहिले पबजी (PUBG) गेम के भारत में रोक दिहल गइल रहल।
  • सुंदरलाल बहुगुणा (फोटो में देखावल), भारत के परसिद्ध पर्यावरणवादी आ गाँधीवादी एक्टिविस्ट आ पद्म विभूषण से सम्मानित, के कोविड-19 महामारी के चलते ऋषिकेश के एम्स में निधन भ गइल।
  • एक दिन के आँतर पर हिंदी सिनेमा के दू गो मशहूर फिलिम एक्टर इरफ़ान ख़ानऋषि कपूर के निधन भ गइल।
  • अगस्त 2019 में आइल रपट अनुसार अमेजन जंगल में आगि के घटना अबतकले के रिकार्ड सभसे बेसी संख्या में पहँच गइल बा; दुनिया में कुल बचल बरसाती बन सभ के लगभग आधा हिस्सा एही अमेजन जंगल में बाटे।
का आपके मालुम बा?
गुलाबी सदाबहार
भाषा