महाराष्ट्र: रिवीजन सभ के बीचा में अंतर

Content deleted Content added
छो clean up, replaced: May 1 → मई 1, May 2 → मई 2 using AWB
छो →‎top: clean up, replaced: कईल → कइल, गईल → गइल using AWB
लाइन 77:
'''महाराष्ट्र''' [[भारत]] के 28 राज्य में से एगो ह। ई के राजधानी [[मुंबई]] में स्थित बा। महाराष्ट्र भारत क एगो राज्य ह जवन की भारत की दक्षिण मध्य में स्थित बा। एकर गिनती भारत की सबसे धनी राज्यन में होला। एकर राजधानी मुंबई  ह जेके भारत क सबसे बड़ शहर और देश क आर्थिक राजधानी की रूप में भी जानल जाला। और एइजा क पुणे शहर के भी भारत की बड़ा महानगरन में गिनल जाला।
 
महाराष्ट्र क जनसंख्या सन 2011 में 11,23,72,972 रहे, विश्व में सिर्फ़ ग्यारह ऐसन देश बान स जेकर जनसंख्या महाराष्ट्र से ज़्यादा बा। ए राज्य क निर्माण 1 मई 1960 के मराठी भाषी लोगन की माँग पर कईलकइल गईलगइल रहे। एइजा मराठी ज्यादा बोलल जाला। पुणे, औरंगाबाद, कोल्हापूर, नाशिक और नागपुर महाराष्ट्र क अन्य मुख्य शहर हंव स।
 
प्राचीन और मध्यकालीन महाराष्ट्र में सतावना वंश, राष्ट्रकूट वंश, पश्चिमी चालुक्य, मुगल और मराठा साम्राज्य भी शामिल रह न स। 1,18,809 वर्ग मील (3,07,710 किमी) में फैलल, इ राज्य अरब सागर और [[कर्नाटक]], तेलंगाना, गोवा, [[गुजरात]], छत्तीसगढ़, मध्य प्रदेश और दादरा और नगर हवेली से पश्चिम की तरफ बा। राज्य क प्रमुख नदी गोदावरी और कृष्णा हई स। महाराष्ट्र, मध्य प्रदेश और गुजरात की बीच सीमा की निकट नर्मदा और ताप्ती नदी प्रवाहित होली स। महाराष्ट्र भारत में दूसरा सबसे शहरीकृत राज्य ह।<ref name=area>{{cite news|title=Most urbanised state|url=http://timesofindia.indiatimes.com/city/chennai/Census-2011-Tamil-Nadu-3rd-most-urbanised-state/articleshow/9292380.cms?referral=PM|accessdate=24 जनवरी 2014|newspaper=The Times of India|date=20 July 2011}}</ref> राज्य में पंढरपुर, देहु और आलंदी, शेगांव सहित कईगो लोकप्रिय हिंदू तीर्थस्थल बान स। भारत और अन्य हिस्सन से तीर्थयात्री लोगन के आकर्षित करे वाला अन्य स्थान में नांदेड़ में हजूर साहिब गुरुद्वारा, शिर्डी में साई बाबा मंदिर और नागपुर में दीक्षाभूमि शामिल बा।